Любимци на милиони успешно завоюват върхове и в бизнеса
Той се появи точно преди десетилетие – в началото на 2009 г. И много скоро започна да получава престижни световни награди – стана лауерат на американската премия Kidscreen Awards в категорията Creative Talent, спечели престижната премия Animation Of Year, включен бе в програмата на фестивала на анимационни филми в Анси (Франция)…
Но много по-значим е факта, че в него се влюбиха милиони деца и техни родители от цял свят. Преведен на 36 езика, той радва хората от над сто страни в света – САЩ, Канада, Китай, Тайван, Израел, Южна Корея, Индонезия, Латинска Америка, Близкия Изток… Излъчват го канали, като Cartoon Network, Cartoonito (Великобритания), KiKA (Германия), France TV (Франция), RAI (Италия), Panda (Испания), Sony Music… Рейтингът му е изключително висок, в много страни се показва по шест пъти на ден. Негов епизод стана най-популярното анимационно видео на YouTube и единственото нарисувано видео, влязло в петицата на най-гледаното съдържание на тази платформа, откакто тя съществува – видян е над 3 милиарда и 652 милиона пъти. Официалният му канал има около 19 милиона абоната и над 17 милиарда преглеждания. Последователите на неговата страница във Facebook са над пет милиона. Общо досега е събрал над 42 милиарда гледания на YouTube.
Вероятно сте се досетили, за кого става дума – за сериала “Маша и Мечока”. Неговият невероятен глобален успех предизвика истинска истерия сред русофобски среди. Той бе обвинен в зловещо престъпление: средство е на руската пропаганда и хибридна война! Креативните личности от студията “Анимаккорд”, които го създадоха ги обвиняват, че си позволяват позитивно да представят образа на родината си – та това влияе пагубно на масовото съзнание! Някои си Антъни Глийс – професор от британския Бъкингамски университет, дори характеризира малката Маша като зло и противно момиченце, с неприятен характер, а на всичко отгоре и твърде решително. Поредно доказателство за това, колко прав е гения Алберт Айнщайн, когато е изрекъл своята сентенция за безкрайността на човешката глупост…
Това, че има хора, които неистово мразят Русия, си е техен проблем. Но той ни най-малко не се отразява на победоносното шествие на “Маша и Мечока” по планетата ни – този път с най-новите епизоди от третия сезон на сериала. В тях Маша – любимката на малки и големи, се появява в непознати роли: играч на голф, космонавт, ковбой, пилот и дори като Чарли Чаплин. През април те бяха гледани от деца и възрастни в Латинска Америка по каналите Cartoon Network и Boomerang. На 6 май във Великобритания ги излъчи канала Cartoonito. В Италия премиерата им ще бъде на 7 юни на телевизионния канал Rai YoYo. И в същия ден в програмата La posta di yoyo като специален гост, ще гостува и самата Маша. Пак през идващия месец най-новите епизоди на “Маша и Мечока” ще бъдат показани в Германия по водещия детски канал KiKA.
Талантливият екип на “Анимаккорд” постигна и другата цел, която си бе поставил –
да създаде марка (бранд), много търсена на пазара. Появиха се кукли с образа на момиченцето и мечока, DVD, книжки за разкрасяване за деца до 6 години, комплекти за викторини, всевъзможни джаджи, лепенки, пъзели… Под бранда “Маша и Мечока” има вече няколко хиляди артикула – от продукти за хранене до канцеларски стоки с героите от сериала. “Анимаккорд“ работи с клиенти като Ferrero, Metro, Chupa Chups, Orkla, Kinder Surprise…
Наскоро Мерцедес Милиган в авторитетната американска медия Animation Magazine написа, че невероятната популярност на руския сериал открива пред неговите герои и страхотни пазарни перспективи. “Маша и Мечока” са все по-търсени за различни събития, организирани на живо за целите на публичната комуникация. Така те гостуваха в САЩ на 19 май, по време на честването на Деня на децата, организирано от компанията Univision. Създателят на сериала – компанията “Анимакорд”, участва и на Masha Story Time в рамките на събитието Bentonville GeekCon 2019. То се проведе в Обществената библиотека на Bentonville в Арканзас Сити, а се организира, за да се развиват творческите способности на хората.
Но това не е всичко – тепърва героите от любимия сериал ги очаква твърде натоварен график. Те са ключови участници в програмата за това лято на най-големите молове в Оман – City Center Muscat (4-6 юни), City Center Qurum (8-10 юни) и City Centre Bahrain (август).
И в Испания много хора с нетърпение очакват срещата на живо със световните звезди Маша и Мечока. Те ще се проведат между 19 и 26 юни в търговските центрове в Севиля LOS ALCORES и в периода от 29 октомври до 2 ноември в Asturias LOS PRADOS.
Компанията Амазон (Amazon.com, Inc.) е най-голямата в света по оборот сред продаващите стоки и услуги чрез Интернет. Точно с нея “Анимаккорд” сключи дългосрочни партньорски отношения. И се появи магазин за стоки под марката “Маша и Мечока”. За американските потребители той бе открит през април и в него могат да се поръчат играчки, книги, спално бельо, хранителни продукти и пр. Предстои да се появат там и нови категории стоки.
По-рано магазини “Маша и Мечока” се появиха на немския и британския Amazon. До края на тази година предстои те да бъдат открити в поделенията на Amazon и в други европейски страни, в Индия, Латинска Америка, Близкия Изток и Африка.
На “Маша и Мечока” е отредена много важна роля в маркетинговата кампания на Amazon, особено в навечерието на коледните празници. Руската компания “Анимаккорд” сега подготвя кратки анимационни филми, за да актуализира редовно асортимента на магазините. Става дума за вградени анимирани реклами за лицензополучателите на Маша, дизайн на страници, рекламни банери и др.
А се задава четвъртият сезон на сериала, който ще излезе на екран през 2020 г. Той ще има ново име – “Колата на песента”. Първата серия ще бъде посветена на Италия, ще я последват Германия, Франция, Бразилия, САЩ. За Италия е избрана песента “Санта Лучия”.
Правен не само с изключителен професионализъм, но и с много обич, наситен с интересни и смешни истории, “Маша и Мечока” ще продължава да привлича интереса на малки и големи. За да им носи не само добро настроение, но и доброта, и мъдрост.