Искаш ли да печелиш – съблазнявай: част 2
Това, което е работило безотказно вчера, ще работи и днес. Мари-Катерина Кларковски е една от многото зъболекари в Мюнхен. Но тя се сети как да привлече мъже към кабинета си, като същевременно реши проблема със страха им от процедурите. Мари и десетте сътруднички в нейната клиника облякоха униформи, щедро разкриващи бюст пред пациента. В интерес на истината Мари си задигна тази идея от прочутия бирен Oktoberfest – там сервитьорките са с традиционнната баварска носия дирндл с дълбоко изрязано деколте. Докато отпивала от чашата с бира тя осъзнала, че дълбокото деколте може да отвлича от неприятни усещания и да действа като наркотик на пациентите.
Сега, когато влязат в кабинета й, мъжете отварят широко уста, а на нея точно това и трябва. Еротиката помага у тях да се изработва повече адреналин, а той има обезболяващо действие. Мари декорира и кабинета си в алпийски стил – с камина, дървени пейки, еленови рога по стените. След промените броят на пациентите й нарасна няколко пъти.
Еротиката е универсално средство за привличане на клиенти – независимо от сферата, в която се изявяваме. При това тук не съществуват никакви ограничения – единствената бариера е недостига на въображение.
Наскоро медии разказаха за историята на тайванец, чийто бизнес е да продава улична храна. Един ден като си гледал приходите и ги съпоставял с разходите си, този симпатяга установил, че ако така продължава го чака фалит. Конкурентите, които никак не са малко по тамошните улици, щели да го издухат от бизнеса му.
Та замислил се сериозно той и защото го направил му дошла и идеята: да намери красиво момиче, което да продава храната му.
Така на улицата се появила Виви, която скоро всички започнали да наричат “Малката праскова”.
Тя нямала опит, често грешала, бавно работела, но клиентите при нея непрекъсанато растели. И скоро обемът на продажбите нараснал повече от четири пъти.
Сега собственикът на уличната кухня мисли за разширяване на бизнеса си. И е много щастлив, че е съумял да намери толкова успешно решение на проблема, пред който се бил изправил…
Даниел Хамърмеш и Джеф Видъл решиха да проверят има ли зависимост между външния вид и получаваното възнаграждение. Двамата изследваха домакинства в Канада и САЩ. Освен информация за доходите, те поискаха и мнението на анкетьори за външния вид на хората, с които разговарят. Оказа се, че пазара на работна сила е най-благосклонен към най-привлекателните мъже и жени.
Те получават почасово възнаграждение с около 5 на сто по-високо от това на средно красивите, независимо от образованието им. Жената, която не привлича погледите, печели с 5 на сто по-малко от средно красивата. При мъжете тази разлика е 10 на сто.
Икономисти от университетите в Тексас и Мичиган установиха, че красивите и физически привлекателни американци печелят повече, отколкото неугледно изглеждащите техни колеги.
За период от една година разликата си е доста чувствителна: ако един несимпатяга получава 36400 долара, то по-добре изглеждащия му колега ще вземе 40000 долара, а красавеца – 42000 долара.
В свое проучване и учени от Лондон Метрополитън Юнивърсити стигат до извода, че външността влияе на успеваемостта. Те са забелязали, че съблазнително изглеждащите студентки получават по-добри оценки много по-често, отколкото по-малко привлекателните.
Учените показали на независими експерти фотографии от документи на дами над 18 години и те оценили тяхната привлекателност. А после анализирали резултатите от изпитите им. Е, студентките, чиито външен вид не задържал погледите имали доста по-ниски оценки от тези на хубавелките. При това те ги получавали само на очни курсове, където преподавателите можели добре да ги огледат.
Френският аристократ, писател, юрист, социолог Шарл Монтескьо (1689 – 1755) е казал следното:
– Жената има само една възможност да бъде красива, но да бъде привлекателна има сто хиляди възможности!
Това правило спокойно може да отнесем и за представителите на силния пол. Природата е подарила на всеки от нас еротичен капитал. Но ако не се грижим за него, не го активираме, то няма как да се възползваме от него – печелят не тези, които знаят за ролята на еротиката, а тези, които максимално се възползват от нея.
Новите реалности на нашето време ни предлагат непознати за миналото възможности за реализация, но и все по-жестока конкуренция във всичко.
Глобализацията реално премахва граници – днес всеки с достъп до интернет може да пазарува откъдето си поиска. Но това се отнася не само до продукти и услуги, но и до работни места – за тях сега се конкурират хора от всички кътчета на планетата.
В подобна ситуация за да оцеляваме само знания и опит не са ни достатъчни – нужен ни е и еротичен капитал.
Ако съумяваме да го ползваме с чувство за мярка, то ще пораждаме мечти, ще активираме въображението на другите. Тогава и делата ни няма да са просто обикновени неща, които вършат някаква работа – те ще са неща, на които другите няма как да устояват.
А ние ще постигаме целите си.